Hrek : Elkszlt az j Clio Renault Sport |
Elkszlt az j Clio Renault Sport
totalcar.hu 2006.06.05. 11:45
A motor ugyan alapjaiban a rgi, de...
A motor ugyan alapjaiban a rgi, de ms nem nagyon maradt a rgi sport-Clibl.
A kisaut harmadik genercijn alapul RS ugyan az eldjhez hasonlan 2 literes, 16 szelepes motort kapott, de a teljestmnyt 197 lerig tornsztk fel – ez az rtk 7250-es fordulatszmon jelentkezik –, a legnagyobb forgatnyomatk pedig 215 Nm 5500-as fordulatszmon. Az ersebb motorhoz j vltt csinltak. Ez is hat sebessges, de mr a Nissannal egytt fejlesztettk, gy remlhetleg mr nem ez lesz az aut leggyengbb pontja. A fejlesztseknek ksznheten az j modell a nagyobb, s 180 kilogrammal nehezebb karosszria ellenre hasonlan dinamikus, mint az eldje volt. Igaz, a vgsebessg 222-rl 215 km/h-ra cskkent, viszont cserbe 7,1 helyett csak 6,9 msodperc kell a 100 km/h-s sebessg elrshez.
Az alapkonstrukcibl addan a Clio III igencsak orrnehz – az 1240-bl 800 kil az els tengely terheli –, de a tervezk igyekeztek minden eszkzzel javtani az aut viselkedsn. A tengelytvot egy centivel megnyjtottk, a nyomtv ell 48, htul 50 mm-rel lett szlesebb, s a szoksos McPherson rendszer els felfggesztst is talaktottk, gy kisebb lett a rugzatlan tmeg, s cskkent a futm mozgsainak hatsa a kormnyzsra. Htul az F1-es autk mintjra mg egy kis diffzort is kialaktottak, amely lltlag nagy sebessgnl 400 newton leszortert termel. Br nyilvn messze nem olyan hatkony mint a versenygpek fldig r idomai, arra elg volt, hogy a hivalkod tetspoilert kivltsa. A Clio III RS klsre egyltaln nem hivalkod: a 17 hvelykes kerktrcskon s a harciasabb lkhrtkon kvl csupn a motortr oldaln kialaktott nylsok rulkodnak rla, hogy ez itt a leggyorsabb tpusvltozat.
A Clio RS-t eldjhez hasonlan nem sznja tmegmodellnek a Renault; arra kell, hogy fenntartsa a mrka sportos imzst. Ennek megfelelen Dieppe-ben, az egykori Alpine zemben vente legfeljebb 10-15 ezer pldny legyrtsra rendezkedtek be, s ennyit vrhatan fel is vesz majd az eurpai piac a kvetkez nhny vben.
|